Motor akkumulátorok
A motor akkumulátorok nagyrészt a távolkeletről érkeznek hazánkba, gyártási helyük elsősorban Kína, Taiwan, Dél-Korea és Japán, illetve egyes típusokat az USA-ban gyártanak, ezeknek az ára arányaiban a legdrágább.
Bár sokféle méretben, teljesítménnyel és különböző gyártási technológiával kaphatóak motorakkumulátorok. Kapacitásukat tekintve széles a paletta, megtalálhatók a kategóriában a 3Ah kapacitású robogó akkumulátortól kezdve egyészen a 30Ah kapacitású fűnyíró-traktor akkumulátorig.
A 90-es években gyártott motorok jellemzően még savas akkumulátorokkal kerültek forgalomba, a 2000-es évektől a korszerűbb, felitatott savas (köznapi elnevezés szerint zselés) AGM változatokat építik bele a különféle motorokba, napjainkban pedig egyre szélesebb körben alkalmazzák a gyárilag üzembehelyezett AGM vagy gél-állagú motorakkumulátor típusokat, mert ezeket lehet teljes biztonsággal fektetve beépíteni.
A motorakkumulátorok többsége nincs gyárilag üzembe helyezve, mivel szezonálisan használt termékről van szó, és zzárazon töltve a motorakkumulátor évekig lehet tárolni károsodás nélkül. Ilyen esetben a hozzávaló savat a gyártó mellékeli a csomagolásban.
Előnye, hogy a vásárlás és az üzembe helyezés után nem túltárolt, hanem egy teljesen új akkumulátort vehetünk használatba. Viszont a hátránya az, hogy nem tudjuk azonnal használni. Ahhoz, hogy üzemkész legyen, fel kell savazni az akkumulátort, a mellékelt savat bele kell önteni az akkumulátorba és érdemes utána 2-3 órát tölteni, mielőtt beszereljük (a szárazon töltött akku a legtöbb esetben nincs 100%-osan feltöltve).
A szezon végén fontos, hogy szereljük ki a motorból az akkumulátort, és fagymentes helyen tároljuk. A téli időszakban a szulfátosodás elkerülése érdekében célszerű feltölteni az akkumulátort 2-3 alkalommal. (A szulfátosodás folyamata csak lemerült állapotban hosszabb állásidő után (3 hónap) következhet be, ami az akkumulátor károsodását okozza.